۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶

استاندار گیلان:

تجاری سازی مفاهیم علمی در مراکز آموزشی و دانشگاهی اولویت باشد

تجاری سازی مفاهیم علمی در مراکز آموزشی و دانشگاهی اولویت باشد

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه تجاری سازی مفاهیم علمی در مراکز آموزشی و دانشگاهی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: برای پیشرفت جامعه باید دانش افراد تبدیل به ثروت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی ارتباط صنعت و دانشگاه با تاکید بر تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه اظهار کرد: برای پیشرفت جامعه باید دانش افراد تبدیل به ثروت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تجاری سازی مفاهیم علمی در مراکز آموزشی و دانشگاهی باید در اولویت قرار گیرد، افزود: مدیران و مسئولان این دو بخش باید برای تسهیل بخشی اتصال صنعت و واحدهای تولیدی با مراکز آموزشی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید تقویت علم و مهارت دانشجویان را به طور یکسان در دستور کار داشته باشند، تصریح کرد: افزایش کیفیت تولید و بهره وری صنعت نیازمند علم و دانش و مسائل فنی است.

عباسی ادامه داد: دانشجویان باید ارتباط مؤثری با صنعت داشته باشند تا در کنار دانش اندوزی، ظرفیت آنان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و اقتصاد دریا محور هم مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغالزایی به دانشجویان فارغ التحصیل بیان کرد: ارائه مشاوره درست به دانشجویان برای هدایت آنها به سمت بازار کار و فعالیت در واحدهای تولیدی ضروری است.

وی عنوان کرد: ارتباط دانشگاه با اقتصاد دانش بنیان به ویژه در بخش‌های مهارتی از برنامه‌های در دستور کار دولت است.

کد خبر 5729226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha